De occasionmarkt heeft zich ook in het derde kwartaal positief ontwikkeld.
In alle deelmarkten lagen aantallen verkopen hoger dan in het derde kwartaal van 2015.
Autobedrijven verkochten ruim 12.000 personenauto’s (B2C) meer dan vorig jaar, een groei van 4,6%.
In alle drie de kwartalen van 2016 zijn de B2C verkopen nu gegroeid.
In vergelijking met het tweede kwartaal lagen verkopen dit kwartaal wel lager, echter dat komt vooral doordat de rustige zomerperiode er binnen valt. De verkopen tussen consumenten onderling (C2C) groeiden ook, maar met 1,8% wel duidelijk minder sterk. Via beide kanalen samen kochten consumenten 14.930 personenauto’s meer dan vorig jaar (+3,5%).
Vooral de kleine auto’s uit het A-segment verkochten goed. De B2C verkopen van de Renault Twingo stegen met bijna 10%, waardoor dit model van de 10e naar de 5e plek stijgt. Ook de Toyota Aygo, Volkswagen Up! en Citroën C1 verkochten duidelijk meer. Verkopen van verschillende grotere gezinsauto’s zoals de Renault Scénic, Peugeot 308 sw, Ford Focus wagon en Opel Zafira daalden juist. Er werden ook bijna 8% minder VW Golfs verkocht dan vorig kwartaal, waardoor de Golf door de Opel Corsa van de tweede plaats is verdrongen.